Direct naar de inhoud.

Nieuwe website Oostgrunn.nl promotor regio Oost-Groningen

  • door:
  • op:

BEERTA – “Hardnekkige vooroordelen de wereld uit helpen”. Initiatief ‘Oostgrunn.nl’ betrekt bewoners en ondernemers bij promotie regio. “Het is hier zo lekker wonen. Die rust en die ruimte. Fijne mensen. Ik ben altijd weer blij om thuis te komen na een vakantie of een rit naar de randstad”. Zomaar een citaat van een Oost Groninger. Als je echt luistert naar inwoners en bezoekers van Oost Groningen, dan bestaat het gebied met verloederde dorpen, ongemotiveerde mensen en uitgestorven straten helemaal niet. Op de nieuwe website www.oostgrunn.nl kunnen de ervarings deskundigen nu zelf vertellen wat het gebied in hun ogen is: Een prachtige regio, waar het fijn wonen, werken en leven is. De website wordt ingezet om Oost Groningen te promoten en hardnekkige vooroordelen uit de wereld te helpen.

Initiatiefnemer Leo Hoogma is ‘import’ , zoals mensen die van elders komen en zich in Oost Groningen vestigen doorgaans worden genoemd. Hij was direct enthousiast over de rust en de gemoedelijkheid in de regio. Vooraf had hij ook die vooroordelen. “Ik vond dat niet zo raar, want vanuit de media kreeg ik alleen maar die eenzijdige beelden voorgeschoteld. Er wordt mijns inziens te veel gepraat over Oost Groningen als achterstands- en krimpgebied”, stelt de initiatiefnemer. “Ik wil juist de sterke kanten van het gebied benadrukken. Het mooie landschap. De mentaliteit van de mensen. De kansen die je hier hebt als ondernemer. Het prettige en betaalbare wonen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Volgens mij heeft iedereen er baat bij als Oost Groningen positief op de kaart wordt gezet” . Daarom zette hij de website www.oostgrunn.nl op. De website is het zichtbare resultaat van een achterliggend project ter promotie van de streek. “In dit project benutten we de motivatie van de ondernemers, gemeenten en inwoners zelf. Ze kunnen direct bijdragen aan de versterking van hun regio”. Het betrekken van inwoners en ondernemers bij de promotie van hun eigen regio is dan ook één van de kernactiviteiten van dit project.
Sportclubs, verenigingen en andere organisaties met een samenlevingsoogmerk kunnen informatie over hun club plaatsen op de site. “Maar ook verslagen of wedstrijduitslagen zijn van harte welkom”, aldus Hoogma. Ook musea kunnen zich aanmelden. De website biedt hen een extra kanaal om tentoonstellingen en activiteiten onder een breed publiek kenbaar te maken.

Inwoners kunnen 1000 en 1 redenen opgeven, waarom Oost Groningen een prachtige regio is. Ook kunnen ze hun ervaringen delen en een beoordeling geven op alle deelnemers die op de website staan. De site is behalve informatief ook leuk om te bekijken. Op de website is een weerstation en een webcam aangesloten die een actueel beeld geven van de regio. Ondernemers kunnen eveneens hun bedrijfsprofiel op de site plaatsen, inclusief logo, foto’s en een link naar de eigen site. Hiervoor betalen ze een kleine vergoeding van 65 euro per jaar. Daarmee bekostigt Hoogma het benaderen van de organisaties, het beheer van de site, en de achterliggende databases. De bedrijvengids die op deze manier ontstaat is uniek, door de bundeling van bedrijven die zich specifiek in Oost Groningen bevinden.



-advertenties-

NIJM Webdesign Stadskanaal