Direct naar de inhoud.

Stadskanaalster WMO-cliënten tevreden over hulp

  • door:
  • op:

GemeentehuisSTADSKANAAL  – Uit het klanttevredenheidsonderzoek dat in opdracht van de gemeente Stadskanaal is uitgevoerd onder mensen die gebruik maken van de WMO is naar voren gekomen dat de meeste cliënten tevreden zijn over de gegeven adciezen en hulp. Gemiddeld werd de gemeente Stadskanaal gewaardeerd met een 7,5. Dit is, ondanks de bezuinigingen die doorgevoerd zijn, ongeveer gelijk aan het cijfer uit 2010.

De WMO regelt dat mensen met een beperking hulp kunnen krijgen. Dat kan huishoudelijke hulp of mantelzorg zijn, maar ook bijvoorbeeld een rolstoel, aanpassingen in huis of een scootmobiel. Door de vergrijzende bevolking en een relatief laag gemiddeld inkomen heeft de gemeente Stadskanaal meer uitgaven aan de WMO dan vergelijkbare gemeenten (€ 212,- tegen € 129,-).

In vergelijking tot gemeenten die als referentie zijn gebruikt in het onderzoek scoort Stadskanaal goed op het gebied van participatie, huishoudelijke hulp en mantelzorg. Het aandeel actieve burgers in de buurt (14 procent) is laag ten opzichte van de referentiegroep (25 procent). Ook is er een verbeterslag te behalen door betere registratie van meldingen en (inzet van) voorzieningen, doelen die de gemeente zich heeft gesteld. Indien u het totale onderzoek wilt lezen, dan kan dat hier.



-advertenties-

NIJM Webdesign Stadskanaal