Direct naar de inhoud.

Kassabon is geld waard

  • door:
  • op:

Foto KassabonDeals BP Slump Oil StadskanaalSTADSKANAAL – Wie zijn kassabon na ontvangst gedachteloos tot een prop verfrommelt en in de prullenbak gooit, zal het nog zijn ontgaan. Maar steeds meer supermarkten in Nederland geven kassabonnen met reclameboodschappen op de achterzijde.

Ook lokale ondernemers in Stadskanaal slaan de handen ineen, waarbij klanten van Jumbo Froukje Sloot tegen inlevering van de kassabon bij BP Slump Oil Stadskanaal een fikse carwash korting ontvangen.

Helemaal nieuw is dit fenomeen niet. In de Verenigde Staten wordt de achterkant van kassabonnen al jaren bedrukt met reclameboodschappen. In Nederland gebruikten bedrijven de ruimte tot nu toe vooral voor zelfpromotie. Supermarkten krijgen niet betaald voor de reclame die ze op hun bonnetjes afdrukken. Wel zijn de met reclame bedrukte kassarollen gratis. Naast vestigingen van Jumbo, doen ook Albert Heijn en C1000 mee. Adverteerders zijn over het algemeen lokale ondernemingen, maar ook franchisers van ketens zoals Hema en Intersport maken gebruik van de nieuwe advertentieruimte.

Voordeel voor iedereen
Het concept (KassabonDeals.nl) is zo effectief omdat het de belangen van zowel consument, de adverteerder en de supermarkt verenigt. De consument waardeert de bruikbare promoties en/of kortingsbonnen en komt daardoor vaker terug in de winkel. De adverteerder communiceert rechtstreeks met de eigen lokale doelgroep tegen minimale kosten. Bovendien wordt er geen extra papier verbruikt voor een dergelijke promotie, wat weer ten goede komt voor het milieu.

Oktober carwashkorting
In oktober geeft BP Slump Oil Stadskanaal tegen inlevering van de lokale Jumbo Froukje Sloot kassabon maar liefst 50% korting op een Car wash programma naar keuze. Jumbo klanten kunnen de hele maand hun auto voor de helft van het normale wastarief laten wassen.



-advertenties-

NIJM Webdesign Stadskanaal