
EXLOËRMOND – Het nieuwe studiootje van de lokale omroep RTV Borger-Odoorn wordt zaterdag 2 april om 14.00 uur geopend door burgemeester Jan Seton van de gemeente Borger-Odoorn. De studio is gevestigd in woonservice en ouderensteunpunt ‘de Mondkersheem’ aan de Anne de Vriesstraat in Tweede Exloërmond. “Veel omroepruimte is er niet, maar we hadden weinig keus” zegt voorzitter Roel Withaar.
De omroep studio was eerder gehuisvest aan de Grote Brink in Borger maar als gevolg van de bouw van het nieuwe centrum-plein moest er naar een andere locatie worden gezocht.

Withaar: “De gemeente heeft ons geholpen en dit was per direct beschikbaar. De ruimte huren we van Woonservice Drenthe”. De omroep mag gebruik maken van de ‘gezamenlijke huis en activiteitenkamer’. Hierdoor ontstaat er toch meer ruimte voor multifunctionele activiteiten.
Na de officiële opening aanstaande zaterdag 2 april vindt een open huis plaats. Bezoekers kunnen dan zelf een kijkje achter de schermen nemen en zien hoe radioprogramma’s worden gemaakt. Muzikale gezelligheid wordt verleend door enkele artiesten zoals Fens, Will Stevens, Sylvia Swart, Accordeonorkest Nostalgie, Joop Hoiting & band en De zingende broeder.













Herdenking dodelijk ongeluk N34: ‘Als mensen hard blijven rijden, kan dit blijven gebeuren’
Borger-Odoorn schiet overvol Ter Apel te hulp met 100 bedden in 2e Exloërmond
Borger-Odoorn plant appelbomen bij tien basisscholen na idee kinderraad
Gelekt adviesrapport Borger-Odoorn valt niet goed bij eventuele oppositie
Drie miljoen voor omwonenden windpark in Borger-Odoorn
Politieke partijen uit Borger-Odoorn slaan met inzamelingsactie handen ineen voor Oekraïne
Borger-Odoorn zet volgende stap om statushouders op te vangen in Valthermond
Borger-Odoorn trapt verkiezingscampagne af met invullen stemwijzer