Direct naar de inhoud.

Blog: dit was de tweede…

  • door:
  • op:

RTV1 – Mede-Presentator van ‘1 op vrijdag’, Gertjan Kamst schrijft over de tweede aflevering:

Het weekend is geweest. Dit heeft me de ruimte geboden terug te kijken op de tweede aflevering van ‘1 op vrijdag’. Deze heeft wederom plaatsgevonden in de avond. Dit moet er inslijten, bij ons en bij de kijker. Elke vrijdagavond om zeven uur live bij RTV1.

Samen met mijn enthousiaste medepresentatrice hebben we afgelopen vrijdagmiddag onze kleding gepast in de winkel die ons hierin sponsort. Naast het interview dat mijn gemotiveerde collega heeft afgenomen met één van de medewerkster hebben we oprecht een goed gesprek met hun gehad. Je moet je voorstellen: zij willen graag kleding getoond hebben op de buis die voor hun belangrijk is en wij willen graag dragen wat we prettig vinden op de buis. Het voelt best wel kwetsbaar daar in de spotlights live te staan waarin opmerkingen en andere keuzes niet ongedaan gemaakt kunnen worden. Kleding dat prettig zit is zichtbaar in je houding en overkomen wat een belangrijk element is voor het hele profiel dat je uit wilt dragen. Dit snapten ze goed bij de winkel die ons sponsort. Met onze kledingzak en de juiste kleding gingen we naar de studio.

Alvorens je live de uitzending in gaat valt er nog veel te overleggen en het één en ander door te nemen. Het leuke is het opnemen van de promo die bedoeld is om de aankondiging te doen voor de liveshow in de avond. Het opnemen gaat gepaard met humor en improvisatie wat uiteindelijk leidt tot de juiste take voor de promo op Facebook en de website.

Ook de constatering dat de studio weer een iets ander gezicht uitdraagt motiveert: in kleine stapjes wordt toegewerkt naar de uiteindelijk grote liveshow op zeven december waarin de studio klaar moet zijn. Op dit moment live uit te zenden in een studio die nog niet klaar is en de kijker daar live in mee te nemen is niet altijd makkelijk. Wij als presentatie duo zien en voelen wat er gebeurt in een week en denken dit dan uit te dragen op televisie maar blijkt dan niet zo over te komen bij de kijker. Hier leren wij in en proberen ook de geleverde feedback mee te nemen zodat niet alleen de studio elke week beter wordt maar ook wij elke week een stapje dichter bij de professionaliteit komen.

©GertjanopdeKoffie

Gertjan Kamst

 



-advertenties-

NIJM Webdesign Stadskanaal