
Dat blijkt uit een onderzoek onder 250 Wmo-cliënten. Met het onderzoek wil Borger-Odoorn de wensen en behoeften van cliënten in kaart brengen en legt de gemeente
verantwoording af aan de Rijksoverheid.
De meeste ondervraagden zijn positief over zowel het contact met de sociale teams als de kwaliteit van de ondersteuning. Zo vindt 91 procent van de cliënten dat ze serieus zijn genomen bij hun hulpvraag, en beoordeelt 88 procent van de ondervraagden de kwaliteit als goed.
Positief oordeel Wmo cliënt
Wethouder Albert Trip: “Sinds de overgang van de AWBZ naar de Wmo in 2015 vinden we het van belang om elk jaar de ervaringen van cliënten te onderzoeken. De afgelopen jaren waren we al tevreden over de positieve resultaten en hebben we met de sociale teams afgesproken om er alles aan te doen dit zo te houden. Ik ben dan ook blij dat de resultaten van het onderzoek dit jaar nog wat positiever zijn dan vorig jaar. Maar het kan natuurlijk altijd nog beter en daar gaan we dan ook ons best voor doen.”
Publicatie resultaten
Het zogenaamde cliëntervaringsonderzoek is voor 2018 uitgevoerd door Menselijke Maat. Zij hebben een cliëntervaringstool ontwikkeld met de Universiteit Twente. De specifieke resultaten worden later dit jaar gepubliceerd op www.waarstaatjegemeente.nl, een website met statistieken van Nederlandse gemeenten.











Modelautobeurs in Valthermond: ‘Het is gewoon verslavend!’
Opening Trails of Hope in Borger: ‘Veel mensen weten niet dat Borger door de Polen is bevrijd’
Inwoners Borger denken mee over toerismebeleid: ‘Sneller in Stadskanaal dan dat je hier parkeerplek vindt’
Dynamictennis: snel, uitdagend en geliefd in Borger-Odoorn
Tot hoofdpijn leidend orgel in Odoorn wordt na 126 jaar eindelijk aangepakt
Buitenzwembaden kampen met tekort aan toezichthouders en zwemonderwijzers: ‘Het is huilen met de pet op’
Oscar Bolsenbroek start met nieuw radioprogramma bij RTV1
Waar een klein dorp groot in is: In Drouwenerveen doet het halve dorp mee aan de pubquiz