Direct naar de inhoud.

Na vv Musselkanaal sponsoren Robert en Niek nu een andere club in het groen-wit: FC Groningen

  • door:
  • op:
FC Groningen-directeur Frank van Mosselveld schudt de handen van Robert Geerts (l) en Niek Tieben (r) | © Jan Westman/FC Groningen

MUSSELKANAAL – Robert Geerts (34) en Niek Tieben (31) zijn groot voetballiefhebbers. Hun bedrijf Autokan ging zes jaar geleden vv Musselkanaal sponsoren, maar nu zoeken ze het een stukje hogerop: per 1 juli is het leasebedrijf de hoofdsponsor van FC Groningen.

De club maakte donderdagmiddag de sponsordeal officieel wereldkundig. Het Groningse Autokan prijkt de komende twee seizoenen op het groen-witte shirt en zijn daarmee de dertiende hoofdsponsor van de eredivisionist. ‘We zijn voornamelijk trots’, vertelt Niek Tieben aan RTV Noord. ‘FC Groningen is een hele leuke club’, vult zakenpartner Robert Geerts aan. ‘En het heeft een groot bereik. Dat was voor ons de reden om hiermee in zee te gaan.’

Sponsor van vv Musselkanaal

Hoewel Autokan tegenwoordig in de stad Groningen te vinden is, kent het bedrijf haar oorsprong in Musselkanaal. Tieben en Geerts voetballen nog altijd bij vv Musselkanaal 3, de club waarvan ze zes jaar geleden hoofdsponsor werden. ‘Dat vond ik toen al spannend, en nu is het tijd voor die andere club in het groen-wit’, zegt Geerts.

‘Als jonge jongen heb ik – net als zoveel anderen – de droom gehad profvoetballer te worden, maar het werd al snel duidelijk dat die droom niet voor mij was weggelegd. Met Autokan halen we nu wél het profvoetbal en dat is zeker iets om trots op te zijn. Dat dit ons als Groningers bij FC Groningen is gelukt, maakt het extra speciaal. We kijken uit naar een mooie samenwerking met FC Groningen’, vult Tieben aan.

Groningse roots

Ook FC Groningen-directeur Frank van Mosselveld is blij met de nieuwe sponsor, die ook nog eens uit Groningen komt. ‘Wij vinden het heel mooi dat onze nieuwe hoofdsponsor Groningse roots heeft’, aldus van Mosselveld. ‘Autokan is een groeiende onderneming en vorig jaar lid geworden van onze businessclub. Er ligt dus een parallel en een symbolische link naar onze eerste selectie, waarin ook veel Groningse jongens zitten, die zijn doorgegroeid vanuit de jeugdopleiding naar ons eerste elftal.’



-Meest gelezen artikel-

-advertenties-

NIJM Webdesign Stadskanaal