
REGIO – Deelnemers van de Avond4Daagse in Stadskanaal en Borger hoeven dinsdagavond niet op pad. Beide organisaties hebben besloten de eerste avond af te gelasten vanwege de weersvoorspellingen. Het KNMI heeft code geel afgegeven voor vanavond.
De veiligheid van de deelnemers kan niet worden gegarandeerd. ‘Met pijn in ons hart moeten we melden dat de start vanavond niet doorgaat’, schrijft de organisatie van Borger op hun Facebookpagina. ‘Het KNMI heeft code geel afgegeven en als organisatie durven én kunnen wij de verantwoordelijkheid niet nemen om zoveel lopers op pad te sturen met deze weersvoorspelling.’
De routes waren in Borger al uitgestippeld, maar de veiligheid gaat voor. ‘Veiligheid staat voor ons echter altijd op nummer één.’
Of de komende avonden wel doorgaan is nog niet bekend. Beide organisaties bekijken dat per dag.












