Borger-Odoorn

Dorine Rensen nieuwe gemeentesecretaris

14 juni 2019

BORGER ODOORN – Dorine Rensen uit Grolloo wordt de nieuwe gemeentesecretaris van Borger-Odoorn. Ze start op 1 september. Rensen (51) werkt momenteel als kwartiermaker bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Seton denkt dat Rensen erg goed op haar plek is in de gemeentelijke organisatie van Borger-Odoorn. “Ze kent het gebied, wil graag dicht bij de mensen staan en iets opbouwen voor de lange termijn. Dat maakt de match voor ons compleet.“

Bevordering Koninklijke onderscheiding Greetje de Vries

11 juni 2019

EXLOO – Mevrouw Greetje de Vries-Leggedoor uit Nieuw-Buinen was op dinsdag 4 juni één van de vertrekkende leden uit de Eerste Kamer der Staten Generaal die tijdens het afscheid een Koninklijke onderscheiding ontving.

Mevrouw De Vries is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau. Omdat ze in 2005 Koninklijk gedecoreerd is tot Lid in de Orde van Oranje Nassau is ze nu bevorderd. De voorzitter van de Eerste Kamer, mevrouw Mr. A. Broekers-Knol heeft mevrouw De Vries de bijbehorende versierselen opgespeld.

Speuren naar voedsel uit natuur op vaderdag

12 juni 2019

DROUWEN – Buitencentrum Boomkroonpad organiseert a.s. zaterdag 16 juni een avontuurlijke vaderdagtocht, waar je samen met de gids van Staatbosbeheer speurt naar voedsel uit de natuur.
Na afloop ga je een lekker broodje bakken en een heerlijke kop thee maken van zelf geplukte ingrediënten. De tocht start om 13.30 uur en duurt 2 – 2,5 uur. De kosten zijn 8 euro voor volwassenen en 5 euro voor kinderen.

Opbouw kraan eerste windturbine van start

11 juni 2019

EERSTE EXLOERMOND – Op de bouwplaats aan de Mondenweg bij 1ste Exloërmond arriveert deze week de bouwkraan. Dat is het startpunt voor de bouw van de eerste windturbine van windpark De Drentse Monden en Oostermoer. De kraan staat op een eerder aangelegde kraanopstelplaats. Die plaats is zodanig gekozen dat binnenkort de aangevoerde onderdelen van de windmolen, na aankomst op de bouwplaats, direct op hun plaats gehesen kunnen worden.

Veel animo voor samenwerking Windpark

8 juni 2019

DRENTSE MONDEN – Het regionale bedrijfsleven heeft grote interesse om samen te werken met hoofdaannemers van windpark ‘De Drentse Monden en Oostermoer’. In de eerste twee weken hebben zich al negentig bedrijven gemeld en hun specialismen verduidelijkt.
De aanmeldingen sluiten aan bij de wens van de initiatiefnemers om het regionale bedrijven te betrekken bij de bouw. Aanmelden kan via drentsemondenoostermoer.nl

RTV1 in gesprek met CvK René Paas

1 juni 2019

STADSKANAAL / RTV1 – Herman Alink en Wilma Swarts spraken met de CvK René Paas over de gaswinning, aardbevingen, werkgelegenheid en over de 1,15 miljard via het Nationaal Programma, waar ook Oost-Groningen en de Veenkoloniën van mee kunnen profiteren.
Paas: “Gemeenten die niet in een gaswinningsgebied zitten dagen we uit om met goede plannen te komen die perspectief bieden”. – Het hele interview lezen? Dat kan op www.rtveen.nl

Windpark koppelt ondernemers aan hoofdaannemers

25 mei 2019

NIEUW BUINEN – Ruim 1800 ondernemingen in Drenthe en Groningen krijgen een schriftelijke uitnodiging van Windpark De Drentse Monden en Oostermoer om zich “voor te stellen aan” de hoofdaannemers van het project. De ondernemers kunnen zich vanaf 24 mei (via de website van het park) inschrijven voor een kennismaking.
De uitnodiging sluit aan bij de wens van de initiatiefnemers van het park om regionale bedrijven te betrekken bij de bouw.

Ziggo schakelt analoge TV uit in onze regio

21 mei 2019

BORGER – Ziggo startte in maart 2018 met het per regio omschakelen van analoge kabel tv naar volledig digitale kabel tv. Nu komt een groot deel in de regio Groningen en Drenthe in aanmerking om deze overstap te maken.
In Zuidoost Groningen is het nog wel mogelijk naar analoge tv te kijken, maar dat zal slechts een kwestie van tijd zijn. De analoge afschakeling in de regio vindt plaats in de nacht van maandag 8 juli op dinsdag 9 juli.



-Meest gelezen artikel-

-advertenties-

NIJM Webdesign Stadskanaal