Direct naar de inhoud.

La Dolce Borger beste ijssalon van de regio

  • door:
  • op:
Drukte in de ijssalon © Facebook Ijssalon La Dolce Borger

BORGER – Naarmate de temperatuur stijgt, groeit ook onze hunkering naar dat ene specifieke genot: verkoelend, smakelijk (Italiaans) ijs. Uit onderzoek van beslist.nl blijkt dat het beste ijs uit de provincies Groningen en Drenthe te halen is bij ijssalon La Dolce in Borger.

IJssalon La Dolce in Borger-Odoorn krijgt van bezoekers de beste beoordeling op Google Maps van alle Drentse ijssalons. Bij het beoordelen van de beste ijssalons in Nederland is er niet alleen gekeken naar de gemiddelde sterrenbeoordeling, maar ook naar het aantal mensen dat heeft beoordeeld.

Goed vindbaar zijn

Eigenaar Vincent van Looijengoed is blij met deze goede beoordeling. ‘Het is wel iets waar ik de nadruk op leg. Het is in deze digitale tijd erg belangrijk om online goed vindbaar te zijn. Als je ergens bent waar jet het nog niet goed kent, gebruik je Google om te zien wat er allemaal is.’

Van Looijengoed geeft een voorbeeld over een pizzeria, want je maakt je keuzes wel op de reviews van zo’n restaurant op Google of op een andere website. Een pizzeria met meer reviews bezoek je sneller dan een met minder reviews of minder goede reviews.

Duizend reviews

Afgelopen week heeft de ijssalon de duizend reviews behaald. ‘Dat is echt een mijlpaal voor ons. Dat hebben we hier ook goed gevierd.’ Hoe hij dat heeft bereikt? Dat zal de Drentse nuchterheid niet gelijk zijn. ‘We vragen het niet nadrukkelijk aan klanten. Dat vind ik toch wat ongemakkelijk. Gelukkig zijn er genoeg mensen die dat doen uit zichzelf.’

Vincent van Looijengoed (L) en zijn collega voor de ijssalon © RTV Drenthe

Wel snapt Van Looijengoed waar die cijfers vandaan komen.’Wat ik leuk vind aan onze ijssalon is dat er een sfeer heerst. Wij proberen zoveel mogelijk Italiaanse sferen uit te dragen in de salon.’ Zo is het terras in Borger ons;angs helemaal aangepast in die sferen. Zo is er een speciale Italiaanse muur, een tuktuk waar de kinderen in kunnen zitten en hangen er zomerse lampjes in de lucht. ‘Je eet niet alleen een ijsje, maar je waant je even in Italië.’

TikTok

De ijssalon is ook erg populair op het social mediaplatform TikTok. Zo wonnen ze met hun filmpjes al eens de Best Social Award voor bedrijven. Daarmee eindigden ze voor Bol.com en Autodrop. De eigenaar ziet en hoort dat het wel helpt voor de bezoekersaantallen. ‘Mensen komen speciaal vanuit de TikTok’s naar ons toe. Zo hoorde ik laatst dat een gezin speciaal voor een ijsje bij ons tweeënhalf uur in de auto heeft gezeten naar Borger. Ook halen kinderen hun ouders over om hier in de buurt vakantie te vieren, zodat zij nog een ijsje bij ons kunnen halen.’



-advertenties-

NIJM Webdesign Stadskanaal