2e Exloërmond – De man die vrijdagavond werd opgepakt voor een brand in Tweede Exloërmond is weer op vrije voeten.
De politie heeft niet genoeg bewijs om de 48-jarige man langer vast te houden. Wel blijft hij verdachte voor de brand rond de flatwoningen in de Harm Tiesingstraat. In de buurt is het al langer onrustig door een burenruzie. Sinds begin dit jaar zijn diverse brandjes gesticht.
De rust leek te zijn teruggekeerd in de buurt na maatregelen van de woningcorporatie en de politie. Verschillende buurtbewoners hebben vorige week al aangifte van bedreiging gedaan tegen de verdachte. Het is niet bekend of de brand daar iets mee te maken heeft. De man verblijft volgens de politie tijdelijk niet in zijn eigen woning.













Snackbar Charlie keert na brand terug in een snackkar: ‘Op de eerste dag al gelijk druk’
Brand in Pagedal snel onder controle
Geen brandstichting bij brand in Nieuw-Buinen
Uitslaande woningbrand aan de Gagelweg in Stadskanaal
Manon uit Tweede Exloermond spotte wolf in Eerste Exloërmond
Radio Continu-dj neemt live op zender ontslag uit onvrede over playlist: ‘Nauwelijks nog piratenmuziek’
Brandweer Stadskanaal rukt voor 2 branden uit; derde brand is zelf geblust
Brand bij zonnepark Nieuw-Buinen