Direct naar de inhoud.

De werkwijze van de Wmo gaat veranderen!

  • door:
  • op:

Door één van de consulenten wordt er in de meeste gevallen bij u een huisbezoek gebracht. Door hen wordt met u besproken welke problemen u ondervindt als gevolg van uw beperkingen. Hierbij wordt eerst gekeken naar wat u zelf kunt, of wat uw omgeving kan doen. Daarnaast wordt gewezen op de voorliggende en algemene voorzieningen in de gemeente, zoals: boodschappenservice, klussendienst en maaltijdvoorziening. Mocht blijken dat dit onvoldoende is om in uw beperkingen te voorzien dan gaat de consulent over tot beoordeling voor een voorziening binnen de Wmo.

Deze aanpak wordt de KANTELING van de Wmo genoemd. Deze nieuwe aanpak is vastgelegd in de nieuwe Verordening, Beleidsregels en financieel Besluit geldig vanaf 10 mei 2012. Deze documenten kunt u vinden op www.regels-stadskanaal.nl.

Heeft u vragen dan kunt u contact opnemen met het Loket Wonen, Welzijn en Zorg (WWZ) via (0599) 631 414 of loketwwz@stadskanaal.nl. Telefonisch en als balie is het loket te bereiken van maandag tot en met woensdag en vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur. Donderdag telefonisch van 9.00 tot 17.00 uur en als balie van 9.00 tot 20.00 uur.



-advertenties-

NIJM Webdesign Stadskanaal