STADSKANAAL – Het Shantyfestival werd dit jaar voor de 21ste keer gehouden. Acht koren deden er aan mee. Drie koren uit Duitsland en vijf koren uit Nederland. Op drie plekken in het centrum zongen de koren hun zeemansliederen en shanty’s: op het Raadhuisplein, het Menistenplein en bij de Europabrug.
Ook nu weer was de organisatie in handen van het shantykoor De Noszelie Singers uit Stadskanaal. Voorzitter Klaas van Dijk was na afloop bijzonder tevreden over de grote belangstelling.
Videoreportage: Boelo Lutgert













Wanneer gaat kiosk Poggestee in Stadskanaal weer open? ‘Bel iedere maand hoe het staat’
Na de oorlog konden de Poolse bevrijders niet terug naar huis: ‘Dat heeft veel pijn gedaan’
Snackbar Charlie keert na brand terug in een snackkar: ‘Op de eerste dag al gelijk druk’
Inwoners bezorgd over intimidatie en overlast in Julianapark: ‘Moet meer verlichting komen’
Stadskanaal in beeld voor landelijke Sinterklaasintocht 2027: ‘Is toch fantastisch’
Vliegveld Vledderveen vanwege de NAVO-top gesloten én beveiligd: ‘Voorkomen beter dan genezen’
Bridgeclub Stadskanaal viert 75-jarig jubileum: ‘Een investering in je oude dag’
Speaker Harm Noor wordt bij afscheid ‘wat nat achter de bril’