Direct naar de inhoud.

Gemeente start nieuwe online dienstverlening

  • door:
  • op:

Gemeentehuis Stadskanaal (F: J. Westerhof, RTV1)
STADSKANAAL – Op donderdag 14 november om 15.00 uur is het officiële startmoment van de nieuwe online dienstverlening van de gemeente Stadskanaal. Inwoners kunnen vanaf deze dag eenvoudig online wijzigingen doorgeven en aanvragen doen.

Het gaat onder andere om een uittreksel burgerlijke stand aanvragen, een verhuizing doorgeven of naamgebruik wijzigen vanwege huwelijk of partnerschap. Tijdens het startmoment wordt een filmpje getoond waarin is te zien hoe een echtpaar eenvoudig thuis op de bank een verhuizing doorgeeft.

Burgemeester Froukje de Jonge: “Dit is een mooie stap in onze online dienstverlening. Onze inwoners besparen tijd omdat ze niet naar het gemeentehuis hoeven en bovendien de aanvraag op een voor hun geschikt moment kunnen doen!”

.

Toegankelijk en gebruiksvriendelijk
Inwoners kunnen hun zaken met de gemeente regelen wanneer het hen uitkomt. Bovendien is het online aanvragen of wijzigen veilig, ongeacht op welk toestel ze de aanvraag doen. Het kan zowel met een smartphone, tablet of pc. De identificatie verloopt namelijk via DigiD. Hierdoor is het niet nodig dat persoonsgegevens handmatig ingevuld worden. De gegevens van de aanvrager verschijnen na invoer van de DigiD automatisch.

Drempelvrij
De online formulieren die de gemeente Stadskanaal aan gaat bieden zijn gecertificeerd met het waarmerk Drempelvrij. Dit houdt in dat voor bezoekers met een beperking de online formulieren ook toegankelijk en gebruiksvriendelijk zijn.



-advertenties-

NIJM Webdesign Stadskanaal