
REGIO – Directeur Grietje Kalfsbeek van werkvoorziening Wedeka heeft aangekondigd dat ze per 1 februari 2022 Wedeka zal verlaten. Ze gaat aan de slag als bestuurder bij Wender, een organisatie voor opvang, hulp bij wonen en ambulante ondersteuning.
“Grietje heeft zich de afgelopen jaren hard gemaakt voor Wedeka en al haar medewerkers. Ze kreeg te maken met forse tekorten door vermindering van de subsidies vanuit het Rijk. In deze moeilijke omstandigheden heeft ze de kwaliteit van de dienstverlening overeind weten te houden en een ombouwplan voor de toekomst gemaakt, aldus bestuursvoorzitter Johan Hamster.
Nieuwe periode voor Wedeka
Afgelopen zomer besloot het dagelijks bestuur om Wedeka om te vormen tot een leerwerkbedrijf. De voorgenomen koers wordt rond de jaarwisseling voorgelegd aan het algemeen bestuur. Kalfsbeek daarover: ‘Met het gereedkomen van dit ombouwplan is voor mij het momentum nu daar. Er kwam een nieuwe uitdaging op mijn pad en die kans heb ik gegrepen.’
Het bestuur gaat nu op zoek naar een nieuwe directeur. Hamster: ‘We moeten door met de ingeslagen koers en goed kijken wie de uitvoering kan leiden’.
Grietje Kalfsbeek was sinds juni 2017 algemeen directeur van Wedeka













Wanneer gaat kiosk Poggestee in Stadskanaal weer open? ‘Bel iedere maand hoe het staat’
Na de oorlog konden de Poolse bevrijders niet terug naar huis: ‘Dat heeft veel pijn gedaan’
Veenkoloniaal Museum haalt bijzondere schilderijen uit de vergetelheid: ‘Dit kan op heel weinig plekken’
Snackbar Charlie keert na brand terug in een snackkar: ‘Op de eerste dag al gelijk druk’
Inwoners bezorgd over intimidatie en overlast in Julianapark: ‘Moet meer verlichting komen’
Stadskanaal in beeld voor landelijke Sinterklaasintocht 2027: ‘Is toch fantastisch’
Vliegveld Vledderveen vanwege de NAVO-top gesloten én beveiligd: ‘Voorkomen beter dan genezen’
Jonge voetballers laten hun talenten zien in Veendam