Stadskanaal: 105.3FM | Veendam: 106.9FM | TV Kanaal 1458 KPN |TV kanaal 42 Ziggo | TV kanaal 25 SKV

Noorderpoorters gaan zwemmend de uitdaging aan

Swim Challenge NPC

GRONINGEN – Op zaterdag 25 augustus is het weer zover: de Groningen Swim Challenge. Ook dit jaar zet een team van sportieve Noorderpoorters zich weer in om geld op te halen het UMCG Kanker Researchfonds. De Groningen Swim Challenge wordt dit jaar voor de vijfde keer georganiseerd. Noorderpoort doet voor de derde keer mee.

Tijdens de uitdaging zwemmen de Noorderpoorters, samen met zo’n zestien andere teams, in estafettevorm van Zoutkamp naar Groningen. Het team van Noorderpoort bestaat uit een student, docenten en medewerkers. Team Noorderpoort is al lekker op weg met het binnenhalen van sponsorgeld voor het goede doel en inmiddels staat de teller al op een kleine € 10.000,-.

Groningen Swim Challenge
Dit jaar wordt de Groningen Swim Challenge voor de vijfde keer gezwommen. Ter ere van dit jubileum wordt ook een extra uitdaging georganiseerd in de vorm van de Ultra Swim Challenge. Deelnemers die aan dit onderdeel meedoen, starten in Lauwersoog, in plaats van Zoutkamp. Deze groep legt maar liefst 50 kilometer af door het Lauwersmeer, Reitdiep, om vervolgens te eindigen in de grachten van Groningen. De deelnemers die starten in Zoutkamp leggen ruim 35 kilometer af.

Onder begeleiding van verschillende boten met vrijwilligers, coaches en schippers gaan de zwemmers de uitdaging aan.

Kanker de wereld uitzwemmen
Met de Groningen Swim Challenge wordt geld opgehaald voor het UMCG Kanker Researchfonds. Dit fonds steunt kankeronderzoek in het UMCG. Het kankeronderzoek heeft als doel kanker te voorkomen, meer genezing mogelijk te maken en de kwaliteit van een leven met kanker te verbeteren.

Geplaatst door

Programmamaker/hoofdredacteur. Maakt deel uit van het managementteam (MT) streekomroep RTV1

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.