Stadskanaal

OM: verdachten kindermishandeling Stadskanaal in verzekering gesteld

15 mei 2026

STADSKANAAL – De twee vrouwen die donderdag zijn opgepakt in Stadskanaal, blijven vastzitten. Dat meldt het Openbaar Ministerie vrijdag. De vrouwen worden verdacht van kindermishandeling en het opsluiten van kinderen. Het OM beslist binnen drie dagen of ze langer vast blijven zitten. Een rechter controleert dan of dat terecht is. Volgende week besluit de officier van justitie of de vrouwen voor de rechter worden gebracht.

Meerdere routepalen naar Het Achterhuis in Stadskanaal vernield: ‘Het is absurd’

15 mei 2026

STADSKANAAL – De markering van de nieuwe wandelroute ‘Het Achterhuis’ is onlangs op meerdere plaatsen vernield. Dat laat Stichting Wandelen in Westerwolde weten. Meerdere routepalen zijn uit de grond getrokken en verdwenen of in de naastgelegen sloot gegooid. In aanloop naar de bevrijdingswandeling op 5 mei, moest de stichting ook al vandalisme constateren.

Buurtbewoners reageren geschokt op kindermishandeling in Stadskanaal: ‘Je merkte niks aan hem’

15 mei 2026

STADSKANAAL – De berichtgeving over de mishandelingszaak over twee kinderen uit Stadskanaal, zorgde voor grote onrust in de Parkwijk. De huizen van de verdachten en tevens moeders werden donderdagavond met stenen bekogeld. Buurtbewoners reageerden aan het einde van de avond nog altijd geschokt en zijn verdrietig om het nieuws wat zij te horen kregen.

Twee kinderen uit Stadskanaal ernstig mishandeld: ‘Moesten voor straf eigen braaksel opeten’

15 mei 2026

STADSKANAAL – Tegen twee moeders uit Stadskanaal loopt een strafrechtelijk onderzoek vanwege extreme kindermishandeling. De vrouwen worden verdacht van stelselmatig ernstig geweld te gebruiken tegen een 6-jarig meisje en een 7-jarige jongen.

De mishandelingen, zoals het voor straf opeten van eigen braaksel, werden ook gefilmd, zo meldt DvhN.

Het Openbaar Ministerie bevestigt het strafrechtelijk onderzoek na vragen van DvhN. Hoe ver het onderzoek is gevorderd, kan en wil het OM verder niet vertellen.

Knoalster Sylvia Smit nieuwe hoofdtrainer FC Utrecht Vrouwen: ‘Heel blij met deze mooie stap’

13 mei 2026

STADSKANAAL – Oud-international Sylvia Smit wordt hoofdtrainer van FC Utrecht Vrouwen. De geboren Knoalster was trainer van Jong FC Utrecht en tekent een contract voor één seizoen.

De 39-jarige Smit kroonde zich onlangs met het jong-team van Utrecht tot kampioen van de Tweede Divisie.

Zelf won ze twee keer de beker, in 2005 en 2008. In 2007 werd ze topscorer van de hoofdklasse en in 2009 en 2010 was ze topscorer van de eredivisie.

Ook speelde ze 106 interlands met de Oranjeleeuwinnen, waar ze in totaal dertig keer wist te scoren. Na haar voetbalcarrière ging ze aan de slag bij Jong PEC Zwolle en Jong sc Heerenveen.



-Meest gelezen artikel-

-advertenties-

NIJM Webdesign Stadskanaal